HELG!!!

Hola pantola

Idag var det en kort dag min första lektion började 11.00 och sista lektionen slutade vid 13.30 vilket var fett nice hehe :D. Imorgon har jag en massa att göra först ska jag träffa en vän vid 9.00 tidigt jag vet, sedan ska jag iväg till stadsbiblioteket för att lämna några sena böcker och vid 19.00 ska jag hem till en vän på tjejekväll, vet att det är rätt mycket jag ska hinna med. Här nedan kan ni se bilder + recept från när jag bakade cupcakes här om dagen.

Tills imrogn

kram

Cupcake: 4 msk kakao, 1 dl kokande vatten, 3 dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver, 1 tsk salt, 2 tsk vaniljsocker och 100 g smör.
 Frosting: 150 g margarin (ej flytande), 500 g florsocker (ett helt paket), 3 msk kakao och 3 msk kall mjölk. Jag gjorde om frostingen lite från orginalreceptet.
 
1. Blanda ned kakaon i det heta vattnet och rör tills all kakao är upplöst.
Låt svalna.2. Blanda mjöl, bakpulver, salt och vaniljsocker i en skål.3. Vispa smöret och sockret riktigt mjukt med en elvisp, tillsätt äggen,
ett i taget. Häll i mjölblandningen och rör tills allt är ordentligt blandat.4. Hacka chokladen och tillsätt den sist tillsammans med vattnet med
kakaon.

5. Sätt i muffinsformar i en muffinsplåt och fyll dem till 2/3.

6. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 20 minuter.

Frosting
1. Vispa smöret mjukt och med elvispen, tillsätt florsockret lite i taget
medan du vispar på låg fart.
2. Rör sedan i kakaon och kaffet. Fortsätt sedan att vispa på medelhastighet
i några minuter så att krämen tjocknar ordentligt. Den skall vara
riktigt fast i konsistensen.
3. Klart att spritsa på dina cupcakes!

2 thoughts on “HELG!!!

Kommentera

